MANOLO MIRALLES MOLINA III. IN MEMORIAM

 

Jo he cantat amb el M. Miralles

Aquest escrit no pretén ser cap reivindicació 
artístic-musical meua (Déu ens lliure) sinó una xicoteta aproximació a una part de la trajectòria del Manolo que pocs, molt pocs coneixen.

En la meua època “vint-anyera” quan estava de moda la cançó folk i de protesta , a una colla d’amics i amigues (entre ells l’Emili Vera) se’ns va ocórrer formar un grup musical mixt , potser 10 entre xics i xiques, (de fet alguns cantàvem, l’amic Rafa  el Míster, company del 69, en pot donar fe, a la parròquia de la Mercé). Amb cançons de, DylanBaez, Peter Paul & MaryLlach, Ovidi, Raimon etc.. Passàvem moltes vesprades assajant (una excusa com un altre per trobar-se).

Amb una guitarra l’Emili) i uns quants accessoris de percussió en teníem prou.

No recorde la circumstància exacta que ho va motivar però, un bon dia va aparéixer el Manolo amb la seua bandúrria i va començar a posar ordre musicalment parlant en el grup. La primera mesura que va prendre va ser treure’m a mi de la part de vocalistes perquè em costava d’agafar el   i responsabilitzar-me“ d’uns instruments” de percussió que consistien, un en un càntir i una sola espardenya, i l’altre una botella, buida, per descomptat, d’Anis del Mono, i un pal per rascar-la !!

El so era realment espectacular autèntic folk-sound de l’època.

El pas següent era posar-li nom al grup.. per votació es va imposar “LLAVOR . I finalment aconseguir “bolos” (ens convidaven a sopar i alguna despesa mes de desplaçament). No ens vàrem prodigar massa però alguna coseta pels pobles de la comarca si que vam fer.

El nostre recorregut artístic va ser evidentment curt..

Però teníem dos talents musicals en el grup que eren l’Emili i el Manolo cosa que es va demostrar poc temps després amb la nostra desaparició “ i l’aparició de grups com APLEC i AL TALL. Ningú ens llevarà l’honor d’haver sigut com una espècie de germen, de llavoreta, i a mi en particular de poder dir que jo he cantat (encara que desafinant) al costat de Manolo Miralles!! I potser d’alguna manera el meu fracàs“ com a cantant em va fer anys després dedicar-me al ball.. (em permitisc la llicència de fer una petita broma..)

Xaval allà on arribes  (tots ho farem més tard o més d’hora ) en el teu viatge sàpigues que encara que mai t’ho vaig arribar a dir, en els anys posteriors sempre ho vaig considerar tot un honor.

DEP i el meu condol a familiars i amics

 









DAMIÀ GARCÍA

UN DEL 69

Comments